Dopiero co skończyliście czytać artykuł na naszym blogu dotyczący drugiej generacji wideodomofonów Hikvision ...? My znowu chcemy zapoznać Was z kolejną nowością! #Dzieje się! Firma HikVision poszerza swoją ofertę o bezprzewodową centralę alarmową do małych i średnich obiektów, głównie mieszkalnych i biurowych. To już kolejny system bezpieczeństwa w ich portfolio, zarządzany z jednej aplikacji. A my nie czekamy, tylko dla Was to testujemy, oceniamy i przygotowujemy instrukcje - więc Wam pozostaje tylko czytać, a potem kupować (gdzie? - wiadomo: B2BGO!) i instalować!
Centrala AxHub łączy w jednym małym urządzeniu system alarmowy obsługujący do 32 czujek bezprzewodowych oraz video weryfikację zdarzeń z dwóch kamer IP. System został zbudowany w oparciu o uznany dwukierunkowy system bezprzewodowy Enforcer firmy Pyronix pracujący na częstotliwości 868MHz oraz o doświadczenie firmy Hikvision w systemach video.
Ważnym atutem AxHub jest dostępność interfejsów komunikacyjnych, zapewniających możliwość zarejestrowania w chmurze Hik-Connect. Urządzenia w standardzie wyposażone są w łączność Ethernet oraz WiFi, co pozwoli na podłączenie systemu do Internetu w większości obiektów. W pozostałych przypadkach będzie możliwość skorzystania dodatkowo z komunikacji GPRS/3G/4G, SMS lub wbudowanego telefonu do powiadomień głosowych w języku polskim. Dodatkowo wybranym kanałem komunikacji można przekazywać komunikaty Contact ID do stacji monitoringu.
Obsługa centrali może odbywać się ze znanej już nam aplikacji Hik-Connect którą dotychczas wykorzystywaliśmy do obsługi kamer i domofonów. Aplikacja pozwala na sterowanie systemem oraz odbiór powiadomień o zdarzeniach, a także podgląd zdarzeń z wideo weryfikacji. W przypadku wystąpienia zdarzenia powiązanego z kamerą, użytkownik ma możliwość obejrzenia 7-sekundowego filmu obejmującego 5 sekund pre-alarmu oraz 2 sekund po wystąpieniu zdarzenia (lub odwrotnie, w zależności od konfiguracji). Sterowanie systemem dodatkowo może odbywać się pilotem dwukierunkowym z potwierdzeniem wykonanej operacji, brelokami zbliżeniowymi Mifare (lub NFC), kodem PIN z bezprzewodowej klawiatury, wiadomościami SMS. Odstraszenie intruza może odbywać się z użyciem dedykowanych bezprzewodowych sygnalizatorów wewnętrznych i zewnętrznych, a także zewnętrznych z systemu Pyronix oraz za pomocą komunikatów głosowych emitowanych przez wbudowany głośnik.
Centralę AxHub konfiguruje się z przyjaznego i prostego w użyciu interfejsu dostępnego przez przeglądarkę WWW, co pozwala na szybką konfigurację systemu online, a także na uaktualnianie oprogramowania. Ten sposób będzie szczególnie znajomy dla instalatorów, którzy dotychczas instalowali głównie systemy CCTV. Gdy do tego dodamy certyfikację na Grade 2 wg EN50131, dostajemy w pełni funkcjonalny, efektywny i bezpieczny system alarmowy. Biały lub czarny!
Przygotowaliśmy dla Was przewodnik po konfiguracji systemu by ułatwić wam uruchamianie central u klientów. Będziemy działać według poniższego planu:
Zalety i możliwości AXHUB
Na początek... film instruktażowy
Budowa jednostki centralnej
Pierwsze uruchomienie centrali alarmowej
Użytkownicy
Dodawanie czujników bezprzewodowych do systemu
Wyjaśnienie opcji konfiguracyjnych
Dodawanie centrali do Chmury
Weryfikacja intruzów
Reset urządzeń
Zapraszamy!
Podstawa sukcesu to wiedza o parametrach centrali AxHub. Zebraliśmy dla was najważniejsze z nich:
W standardzie dostajemy komunikację z poprzez wiele interfejsów:
- Sieć przewodowa LAN (złącze RJ45);
- Sieć radiowa Wi-Fi 2,4GHz;
- Wbudowany telefon, modem GPRS lub 3G/4G w zależności od wersji centrali.
Programowanie centrali może odbywać się na wiele sposobów, producent rezygnuje z przestarzałych interfejsów TTL, RS232, RS485 a nawet USB. Instalator nie będzie już miał problemów z doborem odpowiedniego przewodu, przejściówki i konwertera. Co dostajemy w standardzie?
- Wbudowany serwer WWW do konfiguracji centrali. Nie są wymagane specjalne konwertery z którymi zwykle są problemy. Możliwość programowania przez dowolną przeglądarkę internetową.
- Mechaniczny przełącznik pracy modułu radiowego jako Access Point lub klient sieci WiFI. Używany przy pierwszym uruchomieniu w celu nawiązania łączności bez użycia kabla UTP. Możliwość zaprogramowania ustawień sieci bezpośrednio z aplikacji mobilnej Hikconnect.
- Zmiana konfiguracji centrali zdalnie z aplikacji mobilnej
- W dowolnej chwili możemy wykonać archiwizację ustawień na dysku lokalnym komputera.
- Sterowanie i powiadomienia SMS
- Powiadomienia głosowe w języku polskim - zarówno poprzez wbudowany asystent głosowy (wszystkie wersje) jak i połączenia głosowe na telefon (dla wersji z GPRS/3G-4G)
- Aplikacja mobilna Hik-Connect i powiadomienia PUSH
- Szybka wideo weryfikacja alarmów przez aplikację mobilną z 2 kamer IP jako 7s klip wideo z chwili alarmu.
UWAGA: Tą samą aplikacją możemy sprawdzić obraz z większej ilości kamer zainstalowanych na obiekcie.
- Wideo weryfikacja alarmów poprzez 7s filmy otrzymane na e-maila lub FTP
- Powiadomienia PUSH do aplikacji iVMS-4200
- Zgodność z certyfikatem EN50131 Grade 2;
- Szyfrowana dwukierunkowa komunikacja radiowa w paśmie 868MHz;
- Zasięg w terenie otwartym do 800m;
- Wbudowany czytnik kart Mifare (oraz Desfire i NFC w jednym) w centralę alarmową oraz rozbudowa o dodatkowe 8 czytników w tym 4 klawiatury z czytnikiem;
- Wbudowany odbiornik pilotów oraz możliwość zastosowania do 8 pilotów;
- Wbudowany głośnik 1,5W dla komunikatów w języku polskim (sprawdź, kto użyczył głosu asystentowi głosowemu );
- Możliwość obsługi systemu alarmowego bez instalowania klawiatury systemowej - obsługa przez aplikację mobilną, pilot lub kartę zbliżeniową (czytnik wbudowany w jednostkę centralną);
- Możliwość zastosowania do 4 klawiatur bezprzewodowych z wbudowanym czytnikiem (białe lub czarne);
- Wbudowany akumulator do 12h bez zasilania sieciowego AC;
- Uniwersalne bezprzewodowe wejście dla czujników innych producentów np. bateryjne zewnętrzne czujniki OPTEX;
- Wideo weryfikacja zdarzeń z dwóch kamer IP. Szybki dostęp do 7-sekundowego filmu;
Konfiguracja w języku: polskim
Komunikaty głosowe, SMS w języku: polskim
Kamery IP do wideo weryfikacji HIKVISION lub ONVIF: 2
Ilość partycji: 4
Maks. ilość wejść bezprzewodowych: 32
Brak wejść przewodowych. Możliwość zastosowania ekspandera wejścia przewodowego.
Możliwość rozbudowy o wyjścia programowalne: do 32
Klawiatury bezprzewodowe. Klawiatury są opcjonalne: do 4
Sygnalizatory bezprzewodowe: do 4
Dodatkowe czytniki kart: do 4 (łącznie 9, licząc 4 klawiatury z czytnikiem i centralę z czytnikiem)
Piloty bezprzewodowe: do 8
Liczba użytkowników (w tym administrator): 12
Liczba kart w systemie: 12
Ilość numerów dla powiadomień SMS: 8
Urządzenia bezprzewodowe dwukierunkowe | |
![]() |
Klawiatura bezprzewodowa z czytnikiem kart + PIN + obsługa kart Mifare. DS-PKA-WLM-868 |
![]() |
Bezprzewodowy czytnik kart Mifare (NFC) DS-PTA-WL-868 |
![]() |
Sygnalizator bezprzewodowy zewnętrzny DS-PSG-WO-868 |
![]() |
Sygnalizator bezprzewodowy wewnętrzny DS-PSG-WI-868 |
![]() |
Czujki ruchu: Czujniki PIR. PET 24kg DS-PD2-P10P-W Kurtyna 15m DS-PD2-P15C-W Czujnik PIR dalekiego zasięgu 25m DS-PD2-P25-W Czujnik dualny PIR+MW DS-PD2-D12-W Dualny zewnętrzny 10m DS-PD2-T10P-WEH Dualny zewnętrzny 12m DS-PD2-T12P-WEL |
![]() |
Kontaktrony: Kontaktron magnetyczny HIKVISION DS-PD1-MC-WWS(H) Kontaktron magnetyczny PYRONIX DS-PD1-MC-WWS(P) lub MC1MINI-WE |
![]() |
Moduły dodatkowe: Bezprzewodowy moduł 1 wejścia HIKVSION DS-PM-WI1 Bezprzewodowy moduł 2 wejść PYRONIX RS2-WE Moduł 2 wyjść programowalnych, Zasilanie 12VDC DS-PM-WO2 Moduł 8 wyjść programowalnych, Zasilanie 12VDC DS-PM-WO8 |
![]() |
Inne czujki: Czujnik dymu SMOKE-WE Czujnik zalania wodą WL-WE Czujnik tlenku węgla CO-WE |
![]() |
Piloty i breloki: Pilot 4 przyciskowy. Zasięg do 500m. Możliwość zaprogramowania do 8 funkcji (dzięki funkcjom uruchamianym dwoma przyciskami) DS-PKFS-4 lub KEYFOB-WE Pilot 5 przyciskowy. Zasięg do 300m DS-PKFE-5 Breloki zbliżeniowe Mifare (NFC) DS-PTS-MF |
Porównanie central AxHUB
L.p | Model centrali alarmowej | WIFI | LAN | Karta SIM | Wbudowany czytnik kart | ||
Modem do łączności przez Internet | Powiadomienia SMS | Powiadomienia głosowe przez telefon | |||||
1 | DS-PWA32-H | TAK | TAK | ||||
2 | DS-PWA32-HS | 3G/4G | TAK | głosowe | |||
3 | DS-PWA32-HG | 2G * | TAK | głosowe | |||
4 | DS-PWA32-HR | Mifare | |||||
5 | DS-PWA32-HSR | 3G/4G | TAK | głosowe | Mifare | ||
6 | DS-PWA32-HGR | 2G * | TAK | głosowe | Mifare |
* W przypadku centrali z modułem 2G, nie jest możliwe powiadamianie SMS i głosowe przy włączonej transmisji danych GPRS dla Chmury Hikvision. W centralach wyposażonych w telefon 2G istnieje możliwość obsługi powiadomień SMS + głos + Chmura, gdy transmisja danych jest realizowana przez sieć LAN lub Wi-Fi.
Na początek... film instruktażowy
Jak to wszystko wszystko wygląda?
Co należy zrobić przy pierwszym uruchomieniu?
#JanexSprawdza
Jednostka centralna jest sercem systemu. Na przedniej ściance umieszczono główne kontrolki informujące o stanie systemu oraz czytnik kart Mifare.
Poszczególne diody informują o: obecności zasilania, usterce systemu, statusie połączenia z Chmurą HIKVISION, stanie uzbrojenia systemu, alarmie.
Na bocznej ściance znajduje się przycisk dodawania urządzeń oraz sprawdzania zasięgu czujników.
Pierwsze uruchomienie centrali alarmowej
W celu uruchomienia systemu należy wykonać podłączenie: centrali i komputera do wspólnego przełącznika sieciowego. Następnie na komputerze uruchamiamy program SADP Tool w najnowszej wersji 3.0.1.4 (do pobrania z naszej strony).
Jeśli nasza sieć LAN zawiera router z serwerem DHCP to centrala automatycznie otrzyma adres IP z naszej podsieci. W przeciwnym przypadku może być wymagane dostosowanie adresacji naszego komputera do adresu IP centrali alarmowej. Jeśli centrala nie wykryje serwera DHCP to fabrycznie posiada adres 192.0.0.64. Aby nasz komputer nawiązał połączenie to musi posiadać adres z podsieci 192.0.0.x gdzie za „x” wstawiamy wolny adres.
Aktywacja centrali
Centrala fabrycznie posiada status (1) Inactive. W celu aktywacji należy w programie SADP zaznaczyć naszą centralę. W prawej części ekranu ustalamy hasło dla konta „admin”. Następnie wybieramy przycisk (2) aktywacji nowego hasła i urządzenia.
W przypadku problemów z aktywacją centrali należy:
- Sprawdzić czy nasz komputer i centrala są w tej samej podsieci
- Wyłączyć nieużywane interfejsy sieciowe tj. WiFI, VPN, itd.. zostawiając tylko interfejs LAN
- Sprawdzić wersję programu SADP powinna być 3.0.1.4
- Wyłączyć tymczasowo antywirusa i firewall
- Ponownie uruchomić program SADP ewentualnie komputer
- Uruchomić program SADP „jako Administrator”
- Spróbować wykonać aktualizację z innego komputera
Wymagana aktualizacja firmware
W sprzedaży mogą być dostępne centrale z różną wersją oprogramowania np. 1.0.2 EN. W programie SADP w kolumnie Software Version (2) sprawdzamy wersję oprogramowania, jeśli jest niższa niż V1.0.5 build 191107 należy wykonać aktualizację.
Aktualnie dostępne oprogramowanie na naszej stronie to 1.0.5 które zawiera komunikaty w języku polskim.
Aby wykonać aktualizację w centrali z oprogramowaniem 1.0.4 i starszym należy:
- Zalogować się na konto „admin” z hasłem które wcześniej utworzyliśmy w procesie aktywacji centrali
- Wybieramy z lewego MENU (1) zakładkę (2) SYSTEM -> SYSTEM MAINTENANCE -> UPGRADE AND MAINTENANCE
- Centrala uruchomi się ponownie
- W przypadku aktualizacji do firmware 1.0.5 instalator będzie posiadał nowy login. Stary login to „setter” i hasło setter12345, nowy login po aktualizacji to „instalator” i hasło „installer12345”.
- Nie należy wgrywać starszego firmware. Mogą wystąpić problemy z pracą w Chmurze.
Aby wykonać aktualizację w centrali z oprogramowaniem 1.0.5 należy:
- Zalogować się na konto „admin” w prawym panelu wybrać „Zarządzanie użytkownikami -> Użytkownik -> Zarządzanie użytkownikami” (1)
- W kolumnie „Włącz użytkownika” włączyć użytkownika „Instalator” oraz „Producent”
- Wylogować się i ponownie zalogować się na użytkownika Producent poprzez login „manufacturer” z hasłem „hik12345” . Zostaniemy poproszeni o zmianę hasła poprzez wpisanie 2 razy nowego hasła.
- Wybieramy z lewego MENU zakładkę (2) SYSTEM -> KONSERWACJA SYSTEMU w celu wgrania pliku z aktualnym oprogramowaniem. W wersji EN: SYSTEM -> SYSTEM MAINTENANCE -> UPGRADE AND MAINTENANCE
- Centrala uruchomi się ponownie.
- Nie należy wgrywać starszego firmware’u.
UWAGA:
Po aktualizacji oprogramowania może wystąpić przypadek że przeglądarka nie będzie wyświetlała ekranów konfiguracyjnych oraz przycisku ZAPISZ. W takiej sytuacji należy wyczyścić w przeglądarce „Historię zdarzeń” oraz „Pamięć podręczną”. Można też uruchomić konfigurację z innej przeglądarki.
Centrala obsługuje dowolne przeglądarki, nie jest wymagana instalacja dodatków ActiveX.
UWAGA:
System wymusza zmianę fabrycznego hasła „instalatora” i „producenta” przy pierwszym logowaniu.
Ustawienie Standard certyfikatu na EN zmienia sposób logowania.
Gdy ustawimy Standard EN, wówczas włączany jest wyraźny podział uprawnień między admin, instalatora i manufacturer
Po zalogowaniu do centrali na wybranego użytkownika przez przeglądarkę mamy możliwość konfiguracji - poniżej hasła poszczególnych użytkowników oraz po rozwinięciu - podsumowanie uprawnień.
- Tworzenie nowych użytkowników
- Aktualizacja firmware <1.0.4
- Włączenie konta INSTALATOR
- Włączenie konta MANUFACTURER
- Blokada dowolnej linii
- Powiadomienia PUSH
- Uzbrajanie i rozbrajanie systemu
- Stan systemu i dziennik zdarzeń
- Konfiguracja systemu
- Aktualizacja firmware’u
- Włączenie konta MANUFACTURER
- Powiadomienia PUSH
- Blokada linii
- Uzbrajanie i rozbrajanie systemu
- Stan systemu i dziennik zdarzeń
- Reset centrali do stanu Inactive
- Konfiguracja systemu
- Włączenie standardu EN / Grade 2
- Włączenie konta MANUFACTURER
- Powiadomienia PUSH
- Blokada dowolnej linii
- Uzbrajanie i rozbrajanie systemu
- Stan systemu i dziennik zdarzeń
- Reset centrali do stanu Inactive
- Aktualizacja firmware’u >1.0.5
- Obsługa systemu alarmowego
- Uzbrajanie i rozbrajanie systemu
- Powiadomienia PUSH
- Blokada linii do których posiada uprawnienia
- Stan systemu i dziennik zdarzeń zgodnie z otrzymanymi uprawnieniami
Jeśli już posiadamy oprogramowanie w centrali w wersji 1.0.5 następnym krokiem jest ustawienie centrali aby pracowała w standardzie EN (Grade 2). W starszych wersjach oprogramowania i przy wyłączonym standardzie EN nie występował wyraźny podział uprawnień między użytkownikami „admin”, „instalator/seter” oraz „producent/manufacturer”
Włączenie standardu EN
Należy zalogować się jako użytkownik „instalator”. Z lewego MENU wybieramy SYSTEM -> KONSERWACJA SYSTEMU (1).
W prawym oknie wybieramy z górnego menu opcję „Standard certyfikacji” (4) i zmieniamy z „Standard ogólny” (2) na „Standard EN” (3).
Dalsza omówienie funkcjonalności będzie dotyczyło centrali z oprogramowaniem 1.0.5 z włączoną opcją standardu certyfikacji EN.
Dodawanie nowego użytkownika
Centrala oprócz systemowych użytkowników powinna posiadać zwykłych użytkowników służących do uzbrajania i rozbrajania centrali.
W celu utworzenia nowego użytkownika należy zalogować się jako „admin”. Z lewego MNEU wybieramy ZARZĄDZANIE UŻYTKOWNIKAMI -> UŻYTKOWNIK (1) -> DODAJ
Wpisujemy nową „dowolną” nazwę nowego użytkownika. W naszym przypadku stworzyliśmy użytkownika „user”.
Każdy nowy użytkownik posiada:
- hasło do systemu (1)
- PIN do klawiatury (2)
- prawa dostępu do partycji (3)
- uprawnienia do obsługi systemu alarmowego (4)
Dodawanie czujników bezprzewodowych do systemu
Na bocznej ściance centrali alarmowej należy nacisnąć biały przycisk uczenia (<1s), centrala przejdzie w tryb dodawania urządzeń. Następnie w wybranym czujniku naciskami na 3s przycisk LEARN. Czujniki można wyłącznie dodawać lokalnie poprzez naciśnięcie bocznego przycisku. Po dodaniu wszystkich czujników tryb należy wyłączyć poprzez ponowne naciśnięcie przycisku.
Poprzez przeglądarkę możemy sprawdzić poprawność wczytania naszego czujnika (2)
Menu (1) ZARZĄDZANIE URZĄDZENIAMI -> LINIA
Sprawdzenie usterek centrali alarmowych
Usterki w systemie generowane są głosowo przez lektora. Dodatkowo usterki można sprawdzić poprzez wybór przycisku wyjście będąc zalogowanym jako „instalator”
Wyjaśnienie opcji konfiguracyjnych
W celu dopasowania działania systemu do konkretnego użytkownika można wykonać edycję podstawowych ustawień systemu.
Po rozwinięciu poszczególnych haseł, wyjaśniamy wybrane ważniejsze opcje konfiguracyjne wraz ze zdjęciami, w którym miejscu w programie można je ustawić.
1 | Cykliczne sprawdzanie obecności elementów radiowych. |
2 | Pomimo usterki centrala zostanie uzbrojona. |
3 | Powiadomienie o zmianie stanu centrali alarmowej |
4 | Wyłączenie fizycznego przycisku dodawania nowych urządzeń. |
5 | Wyłączenie części komunikatów. Komunikaty o usterce systemu nadal są włączone. |
6 | Wyłączenie części komunikatów uzbrajania i rozbrajania. |
7 | Głośność komunikatów słownych |
8 | Włącznie: - listy kontrolnej dla uzbrajania i rozbrajania. - włączenie komunikatów o usterkach. W przypadku usterki z listy kontrolnej uzbrojenie będzie wymagało dodatkowego potwierdzenia. |
9 | Pomimo usterki centrala zostanie uzbrojona, usterkę należy potwierdzić. |
10 | |
11 | Funkcja pre alarmu pozwala uniknąć alarmu, gdy w czasie na wejście omyłkowo naruszona zostanie linia natychmiastowa lub perymetryczna. W tym momencie startuje timer pre-alarmu. Jeśli system nie zostanie rozbrojony to alarm wystąpi w momencie: - gdy skończy się odliczanie czasu prealarmu, jeśli czas na wejście skończył się wcześniej - gdy skończy się czas na wejście, jeśli czas prealarmu skończy się jeszcze w czasie na wejście. Czas pre alarmu można skonfigurować po włączeniu opcji Wczesny alarm. |
12 | Detekcja odłączenia kamery IP |
13 | Sprawdzenie stanu baterii |
14 | Sprawdzenie stanu sieci LAN |
15 | Sprawdzenie stanu sieci Wi-FI |
16 | Sprawdzenie stanu sieci GSM |
17 | Sprawdzenie stanu/ obecności karty SIM |
18 | Czas utraty zasilania sieciowego. 0-60min |
20 -21 | Czas na wejście |
22 | Czas na wyjście |
23-24 | Czas automatycznego uzbrajania i rozbrajania |
25 | Opóźnienie rozbrojenia |
26 | Włączenie opcji Weekend (Wyjątek weekendowy) powoduje, że strefa nie będzie uzbrajana w weekendy. |
27 | Wyjątek świąteczny – możliwość ustawienia do 6 grup świąt w które harmonogram nie będzie działał, (podobnie jak w weekendy, w poprzedniej opcji). |
28 | Czas opóźnienia syreny, jeśli alarm wystąpił z linii perymetrycznej. |
29 | Czas sygnalizacji optycznej i dźwiękowej |
30 | Włączenie partycji publicznej powoduje, że Partycja 1 będzie częścią wspólną dla pozostałych wybranych partycji: zostanie uzbrojona gdy wszystkie partycje będą uzbrojone, zostanie rozbrojona gdy przynajmniej jedna z partycji zostanie rozbrojona. |
31 | Wybieramy partycje, dla których partycja 1 będzie częścią wspólną. |
32 | Wybór powiadomień, które będą przekazywane do iVMS4200 |
33 | Wybór raportów, które będą przekazywane do stacji monitorowania |
34 | Wybór powiadomień, które będą przekazywane przez chmurę do aplikacji Hik-Connect |
35 | Wybór powiadomień, które będą przekazywane na telefon przez sieć komórkową (połączenia głosowe i wiadomości sms) |
36 | Wybór powiadomień, które będą przekazywane do użytkownika w postaci połączeń głosowych |
37 | Wybór powiadomień, które będą przekazywane do użytkownika w postaci wiadomości sms |
39 | Ustawienia usługi chmury Hik-Connect |
40 | Opcja umożliwiająca odłączenie od chmury Hik-Connect |
41 | Status łączności z chmurą |
42 | Wybór trybu komunikacji z chmurą |
Po dodaniu czujnika do systemu należy wykonać konfigurację szczegółową.
Centrala alarmowa podobnie jak: system telewizji oraz domofony pracuje w Chmurze HIKVISION. Obsługa systemu jest z tej samej aplikacji mobilnej o nazwie HIK-Connect.
Aby przygotować centralę do pracy z aplikacją mobilną należy:
- Poprawnie skonfigurować sieć, zwracając uwagę na wpisanie bramy oraz serwerów DNS
- Jeśli to możliwe można skonfigurować kilka interfejsów sieciowych w przypadku awarii jednego z interfejsów. Do wyboru mamy LAN, WiFI, GPRS/4G z karty SIM
- W zakładce PARAMETRY KOMUNIKACJI -> REJESTRACJA W HIK-CONNECT opcja TRYB KOMUNIKACJI proponuje wybrać AUTOMATYCZNIE.
Powoduje to automatyczne wybranie łącza z Internetem.
Do wyboru mamy też: PRIORYTET SIECI PRZEWODOWEJ, SIEĆ PRZEWODOWA i WIFI, SIEĆ KOMÓRKOWA. Ustawiając odpowiednią opcję mamy możliwość ustawienia priorytetu na wybrane łącze z Internetem.
- W zakładce PARAMETRY KOMUNIKACJI -> REJESTRACJA W HIK-CONNECT opcja STAN POŁĄCZENIA z HIK-CONNECT należy sprawdzić stan. Jeśli centrala alarmowa jest podłączona do Internetu to wartość powinna być ONLINE. Tylko przy stanie ONLINE można przejść do następnego kroku dodawania centrali do konta HIK-CONNECT.
Centralę alarmową do aplikacji mobilnej można dodać na kilka sposobów:
- Ręczne wpisanie numeru seryjnego SN* w aplikacji mobilnej, numer możemy odczytać z tabliczki znamionowej oraz programu SADP
- Dodanie centrali do swojego wcześniej utworzonego konta na portalu www.hik-connect.com poprzez wpisanie numeru seryjnego SN*
- Poprzez skanowanie kodu QR z aplikacji mobilnej Hik-Connect
*Numer seryjny odczytujemy z kodu QR telefonem, tabliczki znamionowej urządzenia. Istnieje też możliwość odczytania z programu SADP oraz po zalogowaniu się przeglądarką do centrali alarmowej AxHub.
Numer seryjny to ostatnie 11 znaków z kolumny „Device Serial NO”.
Co nam oferuje aplikacja mobilna?
- Podgląd stanu każdej partycji (1)
- Podgląd kamer i alarmów w jednej aplikacji
- Podgląd zdarzeń alarmowych
- Rozbrajanie i uzbrajanie partycji (1)
- Wideo weryfikacja intruzów dla 2 kamer *
- Zmiana czasu na wejście/wyjście ze strefy
- Kasowanie alarmu
- Dodawanie nowych użytkowników (2)
- Edycja praw istniejących użytkowników (2)
- Dodawanie kart dla użytkowników (karta musi być zbliżona lokalnie do czytnika centrali)
- Konfiguracja centrali (brak dodawania nowych czujników) (2)
- Konfiguracja czujników, czasów systemowych, typów linii (3)
- Dodawanie pilotów (1)
- Konfiguracja powiadomień PUSH, dodawanie użytkowników, telefonów
- Konfiguracja automatycznego uzbrajania/rozbrajania
- Uzbrajanie/rozbrajanie systemu
Podczas konfiguracji centrali dwie kamery można powiązać z AXHub, który wykorzystuje cykliczny bufor wideo. Podczas gdy inne metody weryfikacji wideo polegają na przesyłaniu niskiej jakości statycznych obrazów celem potwierdzenia zdarzeń, Hikvision wykorzystuje technologię chmurową oraz buforowanie, łącząc uprzednio odrębne systemy wideo z systemami alarmowymi w obrębie jednej platformy. W razie alarmu dostępny jest 7-sekundowy klip wideo – 5 sekund przed wystąpieniem alarmu oraz 2 sekundy po jego wystąpieniu (lub odwrotnie). Kamery Hikvision oraz systemy alarmowe AXHub płynnie współpracują ze sobą, dostarczając nagrania wideo lub pogląd na żywo w jakości HD bezpośrednio w aplikacji Hik-Connect, iVMS. Pozwala to na szybsze i rzetelniejsze podejmowanie decyzji w przypadku aktywacji alarmu.
Jak już raz dodamy urządzenie do systemu AxHub, nie będziemy mogli zrobić tego ponownie. Niby logiczne, ale mocno problematyczne... bo co w momencie, gdy testujecie urządzenie na biurku, a potem chcecie wykorzystać je u klienta? Aby uniknąć przykrych niespodzianek i niepotrzebnych nerwów, zdobyliśmy dla Was instrukcję, jak zresetować urządzenia bezprzewodowe (uwierzcie, nie było łatwo!).
Aby zresetować urządzenie, należy najpierw wyjąc baterię, nacisnąć przycisk (zaznaczone na czerwono) i cały czas trzymając, ponownie włożyć baterię. Wskaźnik zacznie szybko migać i przestanie, gdy reset zostanie ukończony.
Podsumowanie
Centrala AxHub to nowość na rynku zabezpieczeń technicznych, wpisująca się w trend przystępnych cenowo i łatwych w obsłudze systemów SSWiN. Naszym zdaniem na stałe zagości na rynku niewielkich systemów alarmowych - a jak wiemy takich systemów jest najwięcej. Do tego użytkownik ma możliwość integracji kilku różnych systemów bezpieczeństwa (CCTV, wideodomofony) w jednej aplikacji.
My zrobiliśmy swoje - otrzymujecie od Nas praktyczny przewodnik do centrali AxHub wraz z dokładną procedurą uruchomienia systemu. Teraz czas na Was! Niech Was nie ominie też akcja promocyjna, śledźcie uważnie nasz profil na Facebook'u!
Autorzy
Marta Lipińska
Specjalista ds. Technicznych
Robert Mech
Specjalista ds. Technicznych
Robert Mech